Menu

10 nov KPN Klanten mail problemen

Belangrijk bericht voor KPN klanten:

Wij begrepen van KPN dat zij geen uitgaande mail meer ondersteunen als je geen gebruik maakt van een kpn e-mailadres.

Dit wordt relaying genoemd. Zij stoppen deze dienst.

Dit houdt in dat wanneer er op deze manier gebruik wordt gemaakt van mail versturen met bijvoorbeeld als afzender: frank@domeinnaam.nl en uitgaande mailserver smtp.kpn(of andere kpn variant).nl deze mail er niet meer uitgaat.

Ook het scannen naar mail mislukt dan.

 

De oplossing wanneer de instructies van KPN niet kunnen worden uitgevoerd:

Vragen aan hosting partij (waar het domein draait) of zij uitgaande smtp mailinstellingen kunnen doormailen en deze, wanneer je er zelf niet uitkomt eventueel doorbellen aan Service IT, zodat wij deze instellingen kunnen aanpassen op afstand.

 

Service IT bellen; wij bieden een (betaalde) dienst per maand, waarbij er gewoon gemaild kan worden zonder problemen. Dit zijn staffels:  

Tot 2000 mails per maand versturen 6,95 ex. Btw

Tot 5000 mails per maand versturen 11,95 ex. Btw

Tot 10.000 mails per maand versturen 17,95 ex. Btw

Tot 20.000 mails per maand versturen 32,95 ex. Btw

 

Zie hier de mail van KPN en de link naar het aanpassen van de mailinstellingen:


Vorige maand hebben wij u geïnformeerd over het aanpassen van uw e‑mailinstellingen. Hebt u dit al gedaan? Dan kunt u deze e‑mail als niet verzonden beschouwen. Hebt u dit nog niet gedaan? Dan leggen we u graag uit waarom deze aanpassing belangrijk voor u is.

Waarom uw e-mailinstellingen aanpassen?
U maakt op dit moment gebruik van de KPN SMTP Relaydienst voor e‑mail. Met deze gratis dienst kunt u met uw eigen domeinnaam (@bedrijfsnaam.nl) of met een KPN e‑mailadres (@kpnmail.nl) e‑mails versturen of ontvangen. Deze dienst is verouderd en wordt niet meer ondersteund. Door voor 9 november 2015 uw instellingen aan te passen kunt u e‑mails blijven versturen.

Hoe pas ik eenvoudig mijn e‑mailinstellingen aan?
Op kpn.com/mailinstelling vindt u een instructie, waarin stap-voor-stap staat uitgelegd hoe u uw e‑mailinstellingen kunt wijzigen.

Hebt u nog vragen?
Wij helpen u graag. Bel gratis met onze klantexperts 0800-0403, kies optie 2 'hulp bij storingen en technische ondersteuning'.

 

https://www.kpn.com/zakelijk/mkb/mailinstelling.htm

 

 

Met vriendelijke groet

 

Service IT

030-6081548

Terug
Service IT - Your personal IT-Service adviser Vragen? Bel 030 608 15 48 ma t/m vr 8.30 - 17.00 Bookmark and Share